Szlaki w Suchej Beskidzkiej

Sucha Beskidzka Park przyzamkowy
4.4

Szlak czerwony: Sucha Beskidzka - Magurka - Zawoja Centrum, 3 - 3,5 h
Ze stacji kolejowej na południe podejście stokiem zwanym "Pod Cholernym" i dalej leśną drogą, skrajem osiedla Podksięże do leśniczówki. Szlak omija z lewej strony sam szczyt Magurki (872 m npm). Około 200 m za leśniczówką droga biegnie skrajem lasu. Otwiera się stąd rozległy widok na pasmo Babiej Góry i Polic. Szlak prowadzi dalej do osiedla Przysłop należącego już do Zawoi. Następnie do Zawoi Smyraki i dalej drogą do Zawoi Centrum.

Szlak czarny: Sucha Beskidzka - Dolina Zasypnicy - Zawoja Przysłop, około 2 h
Ze stacji kolejowej drogą w kierunku Stryszawy. Na wysokości Szkoły Podstawowej nr 2 w lewo. Następnie doliną Zasypnicy w górę drogą wzdłuż potoku, mijamy Pstrągarnię i podchodzimy do dawnej stacji turystycznej "U Pytla". Dalej leśną drogą mijając z prawej strony szczyt Magurki dochodzimy do Zawoi Przysłop gdzie szlak czarny dołącza do czerwonego.

Szlak zielony: Sucha Beskidzka - Żurawica (734 m npm) - Krzeszów, około 4 h
Ze stacji PKP drogą w kierunku Stryszawy. Na wysokości Szkoły Podstawowej nr 2 w prawo przez tory kolejowe i most na Stryszawce polną ścieżką w kierunku Lipskiej Góry, dalej przez oś. Lipie na szczyt Gołuszkowej Góry. Po ominięciu niewielkiego obniżenia z oś. Carchel podchodzimy na pd-zach w stronę szczytu Żurawicy, stąd szlakiem czarnym można dojść do Leskowca. Idąc ze szczytu w kierunku zachodnim, po ominięciu granicy lasu liściastego dochodzimy do pierwszych zabudowań Krzeszowa.

Szlak niebieski: Sucha Beskidzka - Mioduszna (638 m npm) - Maków Podhalański, 3 h
Z Rynku przez most na Stryszawce, następnie w prawo przez targowicę i po przejściu przez drogę (obwodnicę) mostem wiszącym (tylko dla pieszych) nad Skawą. Następnie drogą między zabudowaniami osiedla Garce dochodzimy do lasu. Dalej leśnym traktem na grzbiet Mioduszyny (Dziatowskie). Następnie szlak prowadzi przez wzgórza nad Makowem do centrum miasta. Szlak ma swoją kontynuację przez miejscowość Grzechynia, dochodzi do czerwonego szlaku z Suchej na Magurkę.

Po mieście wyznaczony jest szlak krajoznawczy, który prowadzi do najciekawszych i najbardziej znanych zabytkowych obiektów i miejsc Suchej. Przebieg szlaku: Stacja PKP - Skansen taboru kolejowego przy dawnej Lokomotywowni - Cmentarz choleryczny - Jubileuszowy krzyż nad miastem (punkt widokowy na Magurkę, Lipską Górę, Jasień, Mioduszynę, oraz na miasto) - Granica lasu i część górna ul. Armii Krajowej (punkt widokowy na miasto) - Cmentarz parafialny żołnierzy WP Armii Radzieckiej - Księży potok - Zespół parafialny - Karczma Rzym w Rynku - Zamek - Nadleśnictwo - Kapliczka na Jasieniu - Muzeum Regionalne - Targowica - Rynek suski (elementy zabytkowej zabudowy) - Ulica Mickiewicza (zabytkowa architektura) - Wiąz Sobieskiego (pomnik przyrody) - Dawny browar (w czasie II wojny światowej znajdowało się tu getto) - Siedziba Oddziału PTTK w Suchej Beskidzkiej - Dworzec PKS - Szpital
Źródło: http://www.sucha-beskidzka.pl/turystyka/szlaki.php

Noclegi w Suchej Beskidzkiej

Tutaj znajdziesz duży wybór noclegów. Zamawiając nocleg na Booking.com za naszym pośrednictwem wspierasz nasz portal, za co z góry dziękujemy!
Booking.com

Cześć! Nazywam się Anna Piernikarczyk. Od 2005 roku blogujemy i wędrujemy po Polsce. Z rodzinnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę. Dziś to już coś więcej, niż tylko pasja, naszą misją jest obalać mit "Cudze chwalicie, swego nie znacie"! W podróżach towarzyszy nam wysokiej jakości sprzęt fotograficzny, w zakupie którego wsparł nas sklep FotoForma.

Zapisz się do newslettera!

Zostaw swój email, a będziesz otrzymywać informacje o ciekawych miejscach w Polsce.

Nikomu nie dajemy Twojego maila! Zapisując się do newslettera oświadczasz, że zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania maili z naszego portalu i z postanowieniami regulaminu i polityką prywatności
Tutaj możesz założyć pełne konto w naszym portalu, do czego Cię serdecznie zachęcamy!
Jeżeli chcesz wypisać się z newslettera kliknij w ten link

Wasze oceny i opinie

(4.4 głosów: 7)
Twoja ocena
Nie znalazłem żadnych opinii. Kliknij tutaj, by dodać pierwszą